Jdi na obsah Jdi na menu
 


Z obecního soudku - pojmenování ulic v Turkovicích

3. 7. 2011

 

3.7.2011

Vážení spoluobčané,

Doufám už  poslední změny v návrhu názvů ulic v Turkovicích byly provedeny na červnovém sezení osadního výboru za účasti starosty obce Martina Macháčka. Zbývá schválení zastupitelstvem obce Ondřejov.

 

Za osadní výbor Turkovice

 

Jenda Brabec

Mapa Turkovice:

http://hasiciturkovice.cz/file/99/mapa-ulice-turkovice-v2.jpg

 

 Mapa Borka:

http://hasiciturkovice.cz/file/100/mapa-ulice-borka-v2.jpg

 

Názvy ulic: 

hasiciturkovice.cz/file/105/ulice_v_turkovicich-8.doc



 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pojmenování ulic se odkládá

(Pepík Brabec, 5. 5. 2011 19:53)

Obecní zastupitelstvo na schůzi 4.5. odložilo pojmenování ulic v Turkovicích. Hlavními důvody jsou administrativní zátěž, která by se v tuto chvíli kumulovala na pracovníky úřadu současně s agendou spojenou s vodovodními a kanalizačními přípojkami. Druhý důvod byly finance spojené s pojmenováním na nákup cedulí.

Pepík Brabec

Ke Šmejkalce

(Tomáš Tlamicha, 5. 4. 2011 12:35)

Rád bych touto cestou poděkoval osadnímu výboru za vstřícné jednání ohledně názvu naší ulice a také za jejich čas, který tomu museli věnovat navíc.

Pojmenování ulic

(Viktor Pěch, 25. 3. 2011 20:19)

Vážení, nesouhlasím s pojmenováním ulic v obci Turkovice a nechci, aby se naše ulice nějakým názvem označila. Jednak se jedná o ulici, kterou jsme si museli koupit za své peníze, obec na její údržbu nepřispívá ani korunu ročně, dokonce i odklizení sněhu v zimním období si hradíme sami. Popeláři k našemu domu nezajíždí, prý z důvodu jejího špatného stavu (je zvláštní, že fekální vůz k našemu domu pravidelně zajíždí). Z výše uvedeného vyplývá, že veškeré náklady na údržbu neseme sami a proto v žádném případě nebudeme vynakládat další výdaje jako by byla změna adresy v OP, cestovním pasu, v mém případě i obchodním rejstříku. Předpokládám, že na toto mi pravděpodobně pan Brabec nepřispěje. Závěrem si dovoluji vyčleněné finanční prostředky na tento "cirkus" investovat do opravení infrastruktury, která je v dezolátním stavu. Pěch.

Re: Pojmenování ulic

(Jenda Brabec, 26. 3. 2011 8:41)

Pane Pěchu,

děkuji za Váš názor. Dovolte mi reagovat na Vaši odpověď. Vemu to od začátku. Výběrem vhodných názvů ulic byl osadní výbor v Turkovicích pověřen starostou, potažmo radou obce Ondřejov. Pojmenování ulic přináší své výhody a samozřejmě i nevýhody spojené se změnou popisu trvalého bydliště, sídla firmy, to je samozřejmě pravda. Osadní výbor tuto záležitost řeší již opravdu dlouho a doufám, že tuto akci brzo uzavřeme. Pokud se nepletu, tak jste se nedávno vyjadřoval s manželkou pouze k navrženému názvu Vaší ulice a nyní přicházíte s tím, pojmenování nechcete vůbec. S čím přijdete za týden? S Vaší první připomínkou jsme se zabývali na posledním osadním výboru - Jana Dvořáková dokonce s Vaší manželkou vybírala vhodný název opakovaně. Navrhuji tato řešení:
V rámci všech občanů Vaší ulice vyberte vhodný název a předáte jej co nejdříve osadnímu výboru. Pokud nechcete ulici pojmenovat vůbec, sepište Váš požadavek, potvrďte svými podpisy a předejte Starostovi obce. Osadní výbor je v tomto pouze prostředníkem, v žádném případě neprosazujeme pojmenování ulic v Turkovicích. Pouze se snažíme o to, aby když už jsou nové názvy nevyhnutelné, aby měly hlavu a Patu. A je mi opravdu líto, že si mě osobně berete na paškál. Zatím co Vy si trávíte volný čas dle svého, osadní výbor řeší záležitosti týkající se Turkovic a to zdarma! A jen proto, že nám není lhostejno, jak se v Turkovicích žije, jak vypadají.... Děkuji za všechny členy osadního výboru za Vaše ocenění.....

A nyní k Vašemu problému s obslužností ulice. Abych Vás trochu uklidnil, bydlím shodou okolností v ulici, která je na tom podobně. Komunikaci s veřejným osvětlením jsme si budovali za vlastní prostředky, popelnice stále vozíme k hlavní silnici a několik let jsme si zimní údržbu zajišťovali sami.Toto je daň za příznivější cenu vlastního pozemku. Pokud se nepletu, tak i Vaše cesta je v soukromém vlastnictví, není majetkem obce. A vše je tedy o jednání. V příštím zimním období se pokusím zajistit prohrnování sněhu z Vaší lokality, s ostatním se obraťte na vedení obce.

Hezký den.

Jenda Brabec - osadní výbor Turkovice

Re: Pojmenování ulic

(Martin Macháček, 2. 4. 2011 18:21)

Vážený pane Pěchu,
chtěl bych odpovědět na Váš příspěvek týkající se komunikace k Vašemu domu.

To, že vlastník stavebního pozemku - developer - vybuduje infrastrukturu (komunikaci, veřejné osvětlení, vodovod a kanalizaci) na své náklady, pak je započítá do ceny pozemku a nechá si to zaplatit od kupujícího, je normální po celém světě.

Dřívější vlastníci pozemku měli pole nebo louku, za které by dostali tak stokorunu za metr. Rozhodnutím obce se jejich pozemky rázem zhodnotily na řádově desetinásobek. Prodali je a peníze si vzali. Kdo by tedy měl platit výstavbu komunikací a další infrastruktury? Opravdu je povinností obce, aby na své náklady postavila komunikaci, kterou pak vlastníci stavebních pozemků přirazí k ceně a peníze odvezou? To už bývalému majiteli pozemku můžeme rovnou poslat peníze na účet. A protože takových stavebních pozemků se v naší obci prodává spousta, asi bychom už nic jiného nedělali, než stavěli soukromníkům komunikace, aby za své dřívější louky dostali ještě víc peněz.

Jestli jste koupil pozemek, v jehož ceně byla i komunikace, a komunikace nikde, pak to reklamujte u prodávajícího. Jestli jste se dohodli, že pozemek kupujete bez pořádné komunikace, pak Vám prodávající jistě dal slevu z ceny a za tuto slevu komunikaci vybudujete. Stejně jako si nemůžete stěžovat, že Vám obec nepostavila plot, nemůžete si stěžovat, že nepostavila komunikaci. Vždyť je to Vaše komunikace stejně jako Váš plot.

Popeláři k Vám jezdili do doby, než se do Vaši komunikace doslova zahrabali. Až bude v dobrém stavu, budou k Vám jezdit zase. Tehdy, jak se pamatuji, pro ně jela nějaká těžká technika a stálo je to 20 nebo 30 tisíc korun, než je odtamtud vytáhli.

Akci pojmenování ulic děláme teď právě proto, aby už další obyvatelé Turkovic nemuseli měnit adresy. Vím, že se změnou adresy je spojená nějaká práce, ale dřív nebo později se to udělat muselo - a čím později, tím hůř. Jestli si budete měnit adresu v obchodním rejstříku, nebo ne, to my neovlivníme, možná nemusíte. Ale nepojmenováním ulic bychom jen zkomplikovali život dalším stavebníkům.

A "vyčleněné finanční prostředky pro tento cirkus" činí pouze náklady na tabulky se jmény ulic. Za to by se Vaše komunikace opravdu neopravila.

Prosím neberte tuto odpověď ve zlém, chtěl jsem zde jen vysvětlit, že obec opravdu nemůže stavět a udržovat komunikace ke každému novému domu.

S přáním hezkého dne,

Martin Macháček

Další návrhy na pojmenování hlavních ulic

(Tomáš Tlamicha, 16. 3. 2011 22:27)

Jak proběhlo níže v diskusi, většině obyvatelům ulice č.2, se nelíbí název Senohrabská a chtějí ulici Ke Šmejkalce. Na schůzi osadního výboru jsme pro zviditelnění návrhu předložili dvacet pět podpisů lidí v této ulici trvale žijících, dojíždějících na víkendy a majitelů parcel, kteří zde chtějí stavět. Proto nás výbor požádal, abychom přidali další návrhy týkající se ulice č.1 a č.3 dle první mapky, aby došlo k sjednocení typu názvosloví. Přesto si stále myslíme, že k názvům ulic by se měli zejména vyjádřit obyvatelé každé dané ulice.

Ulice č.1: Z místních názvů tu připadá v úvahu K sítinám nebo K Čejkovu (to už je na Ondřejovské straně). Ještě K Hlavačovu, ale to je asi mírně zavádějící, protože Hlavačov se nachází asi už více bokem.

Ulice č.2: Tuto ulici si většina obyvatel ulice přeje pojmenovat Ke Šmejkalce. Šmejkalka je údolí přibližně od rybníku v lese pod Hlavačovem pokračující směrem na Hrušov a protéká jím stejnojmenný potok Šmejkalka.

Ulice č.3 Tato ulice už přímo nenavazuje na dvě předchozí, ale odbočuje a tudíž by klidně mohla zůstat Lensedská nebo K Lensedlům. Taky K Sázavě, jak padl návrh na zasedání. Pokud bychom hledali v místních názvech, tak je to trochu složitější, ale nabízí se Nad Zálučím nebo Pod luhem.

Re: Další návrhy na pojmenování hlavních ulic

(Jenda Brabec, 16. 3. 2011 22:51)

Ahoj Tomáši,
Vaše návrhy probereme na příštím sezení osadního výboru a dáme vědět, jak vše dopadlo.

Jenda Brabec

Re: Další návrhy na pojmenování hlavních ulic

(Jenda Brabec, 17. 3. 2011 8:59)

Pro jednání osadního výboru týkající se pojmenování hlavních silnic budou následující návrhy:

1. Návrh skupiny Tomáše Tlamichy

A to konkrétně opět rozdělit silnici vedoucí z Ondřejova do Senohrab na dva celky (č.1 a č.2) Silnice na Lensedly č.3

č.1 K Sítinám, K Čejkovu
č.2 Ke Šmejkalce
č.3 Lensedská, K Lensedlům, K Sázavě

Další návrh je návrh osadního výboru doplněný o další návrhy:

Silnici z Ondřejova do Senohrab nedělit, ponechat jí jeden název - ulice č.1
Silnice do Lensedel - ulice č.2


č.1 Hrusická, č.2 Lensedská
nebo
č.1 Senohrabská, č.2 Lensedská
nebo
č.1 K Hrusicům, č.2 K Lensedlům
nebo
č.1 Ke Šmejkalce, č.2 K Lensedlům
nebo
č.1 Ladova, č.2 Roháče z Dubé

Jenda Brabec

Věž?

(Jiří Vaněk, 14. 3. 2011 20:56)

Dobrý den,

náš vršek se jmenuje Hůrka (a to pravděpodobně už za kocoura Mikeše), rádi bychom toto reflektovali v názvu ulice: varianty Na Hůrce nebo Pod Hůrkou. V Turkovicích žádnou věž nemáme (kostel je až v Ondřejově) a bydlet v ulici pojmenované vzdáleně podle nevzhledné stavby patřící dnes španělské firmě mi nepříjde jako zrovna tradiční přístup - to už radši Mikešova (chtěl být u nás starostou) nebo alespoň Nácíčkova. Obecně si myslím, že bychom měli tradice více ctít a podporuji proto i skupinu preferující Na Šmejkalce místo Senohrabské (ty jsou někde jinde).

Re: Věž? Ještě upřesnění

(Jiří Vaněk, 14. 3. 2011 21:03)

Ne Hůrka ale Horka. Pardon.

Re: Věž?

(Jenda Brabec, 15. 3. 2011 8:46)

Dobrý den pane Vaněk,

kopec, pod kterým bydlíte se přezdívá "Horka" a né Hůrka.(to už ale víte:-) Bohužel lokalita pojmenovaná "Horka" je také v Ondřejově a její název byť v jiném tvaru je v rámci jedné obce nemožný. Název "Pod Věží" vzešel od obyvatel Vaší ulice a většina s ním souhlasí. Pokud naleznete jiný vhodný název a projednáte s ostatními obyvateli této lokality, nebráníme se samozřejmě změně. Toto je však nutno provést co nejdříve.

Jenda Brabec - osadní výbor Turkovice

názvy ulic Turkovice

(Jana Lžičařová, 14. 3. 2011 12:40)

Dobrý den, pokud je stále možnost mít připomínku k názvu ulic v Turkovicích, měla bych k ulici Lensedská. Nemohla by se jmenovat K Lensedlům? Velice děkuji.Lžičařová

Re: názvy ulic Turkovice

(Jenda Brabec, 14. 3. 2011 13:18)

Dobrý den pí Lžičařová,
skupina občanů senohrabské ulice připravují nový návrh pro pojmenování komplexu hlavních ulic procházejících Turkovicemi, mezi něž patří i ulice Lensedská. Uvidíme, jaký návrh obdržíme a pak budeme dále jednat.

Jenda Brabec

připomínka

(Zuzana Mačková, 1. 3. 2011 21:10)

Dobrý den,
přečetla jsem si návrh na název ulice a bohužel, teda v Turkovicích je čílo 2 nespisovně. Lendseská je špatně i to blbě zní, pokud by to mělo být odvozeno od Lendsedlů tak správně by to mělo být Lensedlská. Ráda bch proto navrhla jednoduchou variantu k Lensedlům.

Odpověď paní Mačkové

(Pepík Brabec, 1. 3. 2011 21:25)

Název této ulice se diskutoval na jednání osadního výboru snad hodinu. Výbor reflektoval na změnu názvu z Poddubské.

Máte pravdu, že Lensedská je nespisovný název. Po konzultaci s odbornicí na jazyk český pí. učitelkou Vomáčkovou však názvy ulic nemusí respektovat spisovný český jazyk a mohou reflektovat na místní zvyklosti.

A tady je právě střet dvou názorů - Lensedská nebo Lensedelská. Mě a popravdě řečeno většinu starousedlíků by nenapadlo říci "Lensedelská". A protože tento názor na jednání převládl, ulice byla pojmenována jako Lensedská.

Obdobně je nespisovný název v Ondřejově - Sukdolská ulice - správně by mělo být Suchdolská od suchý důl, ke kterému vede.

Pepík Brabec

Re: Odpověď paní Mačkové

(Zuzana Mačková, 9. 3. 2011 17:07)

Dobrý den,
no to je opravdu pěkný ale ten název je opravdu divný, proč to teda není jednoduché a všem jasné K LENSEDLŮM stejně je to tu jediná odbočka a všichni vědí kam vede a je to i srozumitelné a navíc se to dobře vyslovuje.

Re: Re: Odpověď paní Mačkové

(Jenda Brabec, 9. 3. 2011 22:00)

Dobrý den pí Mačková,
aktuálně zpracovávají vybraní občané Senohrabské ulice nové návrhy názvů hlavních silnic v Turkovicích a to z toho důvodu, že nesouhlasí s navrženým názvem pro jejich ulici. Uvidíme, co vzejde z tohoto a pak se uvidí. Název "K Lensedlům" není špatný, ale uvidíme, jak nám zapadne do nové koncepce.

Jenda Brabec

Odpověď Hance a Tomášovi

(Pepík Brabec, 1. 3. 2011 20:18)

Odpovídám pouze sám za sebe, neboť nejsem členem osadního výboru, ale na jednání jsem byl přítomen.

Osobně si názoru občanů vážím a právě proto jsem nechal návrh na stránky umístit k připomínkování.

Osadní výbor se zabýval všemi připomínkami občanů, některým vyhověl, některým ne. Konkrétně ulice Senohrabská - návrhy občanů byly Ke Šmejkalce a Hrusická. Ke Šmejkalce je opravdu hezký český název, ale polohu ulice moc nevystihuje. Tímto názvem bych označil např. polní / lesní cestu od Šmejkalky do obecního (k chatám v Březině), ale tu asi není nutné pojmenovávat. Hrusická je dobrá alternativa, já si tenhle název představit dovedu a i o něm osadní výbor jednal. Nicméně rozhodl ponechat ulici Senohrabskou.

Protože se jedná o jednu z hlavních ulic, mělo by podle mého názoru být z jejího názvu zřejmé i pro osoby neznalé místních poměrů, kde ulice leží. Osadní výbor se též zabýval koncepcí v názvech, aby pojmenování dávalo nějaký logický smysl a též reflektovalo místní zvyky. Určitě by se mi také líbila ulice "Na křížku" nebo "Pod Horkou" , které výstižně popisují, kde se ulice nachází, ale oba tyto názvy nelze použít, protože kolidují s názvy ulic v Ondřejově.
Protažení "Senohrabské" ulice až k Ondřejovu bylo na základě požadavku starosty, aby jedna ulice neměla dva názvy. Stejně tak byly zrušeny ulice Turistická a další na Borkách.
Druhým důvodem ke zrušení Sázavské ulice (směrem na Ondřejov) byl matoucí název, protože nebylo patrné, zda-li se jedná o ulici vedoucí k městu Sázava nebo k řece Sázavě. Choceradská nešla použít (je už v Ondřejově) a Ondřejovskou jsme nechtěli.

Závěr: Pokud je Senohrabská opravdu nepřekonatelný problém, je možné toto vrátit zpět na stůl osadnímu výboru na schůzi v neděli 6.3. od 17:00. Například již zmíněnou Hrusickou jsem připraven osobně podpořit. Zastupitelstvo bude schvalovat názvy ulic až na dubnové schůzi.

Pepík Brabec

Senohrabská

(Tomáš a Hanka Tlamichovi, 28. 2. 2011 22:26)

Dobrý den,
já myslel, že osadní výbor zastupuje všechny občany bez rozdílu. Proč potom ignoruje návrh tří čtvrtin obyvatel ulice a pro větší přehlednost ještě spojí dvě ulice dohromady, aby se opravdu každý "dobře orientoval"? Ve finále zase budeme říkat: "nahoře u křížku a dole ta chata pod mostem nebo u dřevěného kříže, eventuálně zvoničky, která tu už ani není", ale nikdo neřekne: "v Senohrabské", protože nebude stejně jasné kde.
Tímto s manželkou protestujeme proti názvu ulice Senohrabská!!!
S pozdravem Tlamichovi

K Dálnici ???

(Rudolfovi Petr a Olga, 23. 2. 2011 20:53)

Celkově jsme uvítali návrh pojmenovat ulice v Turkovicích, neboť máme velký problém se zadáváním naší adresy Turkovice Borka 76 na nejrůznějších institucích a také s doručováním pošty. Navíc ani tam,kde se říká Na Borkách nebydlíme,ale výše,od Lensedel směrem k mostu.Na mapě jsme sice náš dům nenašli, ale obáváme se, že se na nás vztahuje nepěkný název K Dálnici. S tím nesouhlasíme,navrhujeme např.Krátká,nebo alespoň K Mostu. Hlavně by ulice měla končit u mostu a od mostu dolů již Na Borka,aby nedocházelo k dalším omylům. Upřímně, chtěl by někdo z vás bydlet v ulici K Dálnici?