Opravy a údržba techniky jaro 2020

Často můžete vidět turkovickou techniku jen tak projíždět bez zapnutých majáků. Laik by si mohl myslet, že nemáme co na práci a jen tak zbůhdarma  jezdíme sem a tam. Ve skutečnosti se však jedná většinou  o kontrolní jízdy po opravách nebo před STK, které jsou navíc vždy spojeny s kondičními jízdami.       Každý strojník – řidič – je povinen absolvovat alespoň jednou za 30 dní kondiční jízdu s požární technikou (pokud samozřejmě neabsolvoval výjezd k zásahu popř. neřídil automobil stejné hmotnostní kategorie např. při výkonu svého povolání).

I během koronavirové karantény jsme museli připravit a přistavit  hned tři vozidla k STK a měření emisí. VW transporter, Tatru 815 CA-18 a Tatru 815 VVN. Na rvním zmiňovaném vozidle nás potrápil filtr pevných částic (DPF) a přes to, že se jedná o nejmladší vozidlo ve vozovém parku,  museli jsme jej k STK přistavit opakovaně. Obě Tatry sice prošly napoprvé, avšak jejich přistavení předcházela důkladná příprava – seřízení brzd, oprava elektroinstalace a v neposlední řadě i výměna nevyhovujícího kola.

Po každém servisním úkonu je potřeba se přesvědčit kontrolní jízdou, že vše na vozidle funguje jak má, aby bylo v případě výjezdu k zásahu jej možno bez problémů použít. Proto nás můžete  vidět i při těchto příležitostech.