Často můžete vidět turkovickou techniku jen tak projíždět bez zapnutých majáků. Laik by si mohl myslet, že nemáme co na práci a jen tak zbůhdarma jezdíme sem a tam. Ve skutečnosti se však jedná většinou o kontrolní jízdy po opravách nebo před STK, které jsou navíc vždy spojeny s kondičními jízdami. Každý strojník – řidič – je povinen absolvovat alespoň jednou za 30 dní kondiční jízdu s požární technikou (pokud samozřejmě neabsolvoval výjezd k zásahu popř. neřídil automobil stejné hmotnostní kategorie např. při výkonu svého povolání).
I během koronavirové karantény jsme museli připravit a přistavit hned tři vozidla k STK a měření emisí. VW transporter, Tatru 815 CA-18 a Tatru 815 VVN. Na rvním zmiňovaném vozidle nás potrápil filtr pevných částic (DPF) a přes to, že se jedná o nejmladší vozidlo ve vozovém parku, museli jsme jej k STK přistavit opakovaně. Obě Tatry sice prošly napoprvé, avšak jejich přistavení předcházela důkladná příprava – seřízení brzd, oprava elektroinstalace a v neposlední řadě i výměna nevyhovujícího kola.
Po každém servisním úkonu je potřeba se přesvědčit kontrolní jízdou, že vše na vozidle funguje jak má, aby bylo v případě výjezdu k zásahu jej možno bez problémů použít. Proto nás můžete vidět i při těchto příležitostech.